Klinika za infektivne bolesti “Dr. Fran Mihaljević” Zagreb ima uspostavljenu organizacijsku strukturu sustava kvalitete u bolničkoj zdravstvenoj ustanovi u skladu s Pravilnikom o akreditacijskim standardima za bolničke zdravstvene ustanove (NN 31/11). Temeljem Zakona o kvaliteti zdravstvene zaštite (NN 118/18), kvaliteta zdravstvene zaštite rezultat je mjera koje se poduzimaju u skladu sa suvremenim spoznajama u zdravstvenim postupcima, a koje osiguravaju najviši mogući povoljan ishod liječenja i smanjenje rizika za nastanak neželjenih posljedica za zdravlje ljudi.
Povjerenstvo za kvalitetu Klinike, uz poslove utvrđene Zakonom o kvaliteti zdravstvene zaštite (NN 118/18) kojim se uređuje zdravstvena zaštita, obavlja i sljedeće poslove:
- provodi aktivnosti vezane za uspostavu sustava osiguranja i poboljšanja kvalitete zdravstvene zaštite te uspostavu sustava sigurnosti pacijenta
- procjenjuje ispunjavanje standarda kvalitete zdravstvene zaštite u pojedinim djelatnostima Klinike
- sudjeluje u vanjskim provjerama kvalitete
- provodi aktivnosti vezane uz pripremu za akreditacijski postupak
- predlaže i sudjeluje u provedbi edukacije iz područja kvalitete zdravstvene zaštite
- surađuje s Ministarstvom u provedbi plana i programa mjera za osiguranje, unaprjeđenje, promicanje i praćenje kvalitete zdravstvene zaštite
Povjerenstvo za kvalitetu zdravstvene ustanove obvezno je Ministarstvu zdravstva podnositi polugodišnje izvješće o svome radu.
Organizacijskom strukturom sustava kvalitete koordinira uprava Klinike. Pomoćnik ravnatelja za kvalitetu zdravstvene zaštite i nadzor organizira i koordinira rad Jedinice za osiguranje i unapređenje kvalitete zdravstvene zaštite, Povjerenstva za unutarnji nadzor i Povjerenstva za kvalitetu. Klinika ima dokumentiranu politiku i ciljeve kvalitete, a izradila je i Priručnik kvalitete kao temeljni dokument sustava kvalitete. Klinika ima razvijen sustav za upravljanje pritužbama pacijenata te brojne protokole i smjernice kojima je cilj povećanje kvalitete i sigurnosti pacijenata.
Tijekom 2011. godine, Klinika je, u organizaciji Agencije za kvalitetu i akreditaciju u zdavstvu, provela edukaciju svojih djelatnika o akreditacijskim standardima i akreditacijskom postupku za bolničke zdravstvene ustanove. Krajem 2011. godine, Klinika je zadovoljila uvjete javnog natječaja Agencije za kvalitetu i akreditaciju u zdravstvu za financiranje troškova akreditacijskog postupka bolničkih zdravstvenih ustanova od strane HZZO-a. Ravnatelj Klinike imenovao je predstavnike za kvalitetu u svim ustrojstvenim jedinicama, a pomoćnik ravnatelja za kvalitetu zdravstvene zaštite i nadzor formirao je timove za akreditacijsku samoprocjenu.
Nakon inicijalne samoprocjene, dana 17.07.2019. provedena je vanjska procjena u našoj ustanovi ispred Službe za kvalitetu i akreditaciju u zdravstvu i socijalnoj skrbi, a u okviru Programa poboljšanja kvalitete i djelotvornosti pružanja zdravstvenih usluga, čiji je nositelj Ministarstvo zdravstva temeljem zajma Svjetske banke.
Nastavno na pozitivan rezultat vanjske procjene te upute stručne Komisije, Klinika za infektivne bolesti “Dr. Fran Mihaljević” nastavlja raditi na unaprjeđenju sustava kvalitete kroz plan provedbe suvremenog sustava kontrole kvalitete i akreditacije.
Radi ostvarenja nadzora nad stanjem sustava kvalitete i utvrđivanja sukladnosti djelovanja svih ustrojstvenih jedinica Klinike prema Pravilniku o akreditacijskim standardima za bolničke zdravstvene ustanove, Klinika provodi postupak unutarnje ocjene. Za svaku nesukladnost evidentiranu unutarnjom ocjenom, pokreću se popravne i preventivne radnje.
Klinika ima unutarnji sustav medicinskih provjera koje čine:
- Kliničko-patološke konferencije
- Sastanci Povjerenstva za bolničke infekcije
- Sastanci Povjerenstva za lijekove
- Kliničke konferencije na kojima se prikazuju posebni klinički slučajevi
- Godišnja izvješća o svim aspektima rada ustanove
Akreditacija, kao vanjska ocjena kvalitete zdravstvenih ustanova, jedan je od prioriteta koje je Ministarstvo zdravstva Republike Hrvatske navelo u Nacionalnoj strategiji razvoja zdravstva 2012.-2020., objavljenoj još u rujnu 2012. godine: „Praćenje primjene kliničkih smjernica, algoritama i protokola sastavni je dio akreditacije, drugog ključnog instrumenta unaprjeđenja i ujednačavanja kvalitete zdravstvene zaštite i sigurnosti pacijenata.“ Klinika priprema provedbu akreditacijskog postupka, odnosno, priprema postupak procjenjivanja kvalitete rada Klinike na osnovi ocjene sukladnosti rada Klinike s utvrđenim optimalnim standardima za djelatnosti koje Klinika obavlja.
Rezultati ankete o zadovoljstvu bolesnika u bolničkoj zdravstvenoj ustanovi.pdf